Fietscampagne en roadshows

De maand mei was een maand vol initiatieven om het gebruik van de fiets te stimuleren. Heb je dat gezien? Zo waren er bijvoorbeeld de start van de fietscampagne Da’s zo gefietst en de landelijke Fiets naar je Werk-dag. Daarnaast zag je overal in het land regionale fietscampagnes en roadshows. Bij bedrijven en op bedrijventerreinen. Allemaal met als doel om meer medewerkers op de fiets naar het werk te krijgen. Leuk en enthousiasmerend. Want met een extra duwtje in de rug, wordt de keuze voor de fiets steeds makkelijker. In dit artikel geven we je meer informatie over twee lopende fietscampagnes.

Start campagne Da’s zo gefietst | Rijksoverheid

 

Wat vaker op de fiets naar het werk, de sportschool of supermarkt. Veel mensen willen dat best, maar vaak wint de macht der gewoonte. Om mensen daarbij een zetje in de rug te geven is in mei een nieuwe campagne gestart. Want een kort ritje? Da’s zo gefietst.

De campagne is gericht op de drijfveren van mensen, zoals gezondheid, milieu en geld. .Het doel van de campagne: bewustzijn vergroten en mensen op een positieve manier stimuleren om vaker de fiets te nemen. De auto dus vaker te laten staan. Dat is lekker voor je lijf, je portemonnee en de natuur.

De campagne duurt maar liefst drie jaar. Heb jij de uitingen al gezien? De campagne is te zien en horen op landelijke tv-zenders, radio, online en buiten. Denk daarbij aan de achterkant van bussen, reclamezuilen en op bushokjes.

Tip: op de website daszogefiets.nl vind je o.a. informatie voor werkgevers en interessante feiten en cijfers die de keuze voor de fiets nog eens extra kunnen ondersteunen.

 

Utrecht helpt bedrijven in het zadel | Goedopweg

 

‘Utrecht helpt bedrijven in het zadel’. Dat is de naam van de campagne waarmee bedrijven in de provincie Utrecht  medewerkers kunnen enthousiasmeren om de fiets te pakken voor hun woon-werkverkeer. Met communicatiematerialen,  MobiLease probeerpools en fietsroadshows plus de app Ik fiets worden werkgevers geholpen om het fietsen op een leuke, motiverende manier onder de aandacht te brengen bij hun medewerkers. Het doel? 50 deelnemende bedrijven en 10% extra mensen aan het fietsen te krijgen.

Zo was het bijvoorbeeld een gezellige drukte bij het UMC in Utrecht en op vier bedrijventerreinen in Houten (Rondeel, Doornkade De Schaft en de Meerpaal) die meedoen met de fietscampagne ‘Houten zet Bedrijven en Medewerkers in het zadel’.

Team MobiLease was van de partij om informatie te geven over de e-bikes en proefritten te begeleiden.

Voor een sfeerimpressie van de roadshows, zie onderstaande foto’s (via Ondernemend Houten | Sylvia Groen).

Starten met een fietsplan en fietscampagne?

Gaan je werknemers vaker op de fiets naar het werk, dan levert dat veel winst op. Voor je bedrijf, je personeel en het milieu. Wil je een afspraak maken voor een fietsplan op maat voor jouw organisatie? Goed idee! En wil je het fietsplan bij de introductie op een leuke en goede manier onder de aandacht brengen bij je medewerkers? Ook daar hebben we goede campagnes voor.